zubair ali zai

دورانِ تلاوت سلام کرنا

تحریر: محدث العصر حافظ زبیر علی زئی رحمہ اللہ


سوال: ایک شخص قرآن مجید کی تلاوت کر رہا ہے، کیا اسے سلام کہنا جائز ہے؟

الجواب:

امام اہلِ سنت ابو عبداللہ احمد بن محمد بن حنبل الشیبانی رحمہ اللہ (164ھ تا 241ھ) نے فرمایا:

’’ثنا عبداللہ بن یزید: أنبانا قباث بن رزین اللخمي قال: سمعت علي بن رباح اللخمي یقول: سمعت عقبۃ بن عامر الجھني یقول:

کنا جلوسًا فی المسجد نقرأ القرآن، فدخل علینا رسول اللہ ﷺ فسلّم علینا فرددنا علیہ السلام، ثم قال: ((تعلموا کتاب اللہ واقتنوہ (قال قباث: و حسبتہ قالہ: و تغنوا بہ) فوالذي نفس محمد بیدہ! لھو أشد تفلتًا من المخاض من العقل))‘‘

عقبہ بن عامر الجہنی رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ ہم مسجد میں بیٹھے قرآن پڑھ رہے تھے تو رسول اللہ ﷺ ہمارے پاس تشریف لائے، پھر آپ نے ہمیں سلام کہا تو ہم نے سلام کا جواب دیا۔

پھر آپ ﷺ نے فرمایا: اللہ کی کتاب کا علم حاصل کرو اور اسے (اپنے حافظے میں) جمع کرو۔

[قباث (راوی) نے کہا: میرے خیال میں انھوں (علی بن رباح) نے یہ (جملہ بھی) کہا: اور اسے خوش الحانی سے پڑھو۔]

پس اس ذات کی قسم ہے کہ جس کے ہاتھ میں محمد (ﷺ) کی جان ہے، بے شک وہ (قرآن) رسیوں میں بندھی ہوئی اونٹنی سے تیز (دل و دماغ سے) نکل جاتا ہے۔

(مسند احمد 4/ 150 ح 17490، وسندہ حسن)

یہ روایت حسن ہے۔

اسے امام ابو عبدالرحمٰن النسائی (215ھ تا 303 ھ) نے بھی احمد بن نصر (بن زیاد النیسابوری) عن عبداللہ بن یزید (ابی عبدالرحمٰن) المقرئ کی سند سے روایت کیا ہے۔ (السنن الکبریٰ للنسائی ج 5 ص 18، 19، حدیث 8035 کتاب فضائل القرآن باب 28، الامربتعلم القرآن و العمل بہ)

اب راویوں کا مختصر تعارف پڑھ لیں:

1- عبداللہ بن یزید المکی المقرئ کتبِ ستہ کے بنیادی راوی اور بالاتفاق ثقہ (یعنی قابل اعتماد) تھے۔

حافظ ابن حجر نے فرمایا: ’’ثقۃ فاضل، أقرأ القرآن نیفًا و سبعین سنۃ مات سنۃ ثلاث عشرۃ وقد قارب المائۃ وھو من کبار شیوخ البخاري‘‘ وہ ثقہ فاضل تھے۔ انھوں نے ستر سال سے کچھ زیادہ (لوگوں کو) قرآن پڑھایا ہے۔ آپ 213ھ میں تقریباً سو سال کی عمر میں فوت ہو ئے۔ آپ امام بخاری کے بڑے اساتذہ میں سے تھے۔ (تقریب التہذیب مع التعقیب ص 287ت 3715)

2- قباث بن رزین ’’صدوق مقرئ‘‘ یعنی سچے قارئ قرآن تھے۔ (تقریب التہذیب ص 422 ت 5508)

انھیں ابن حبان نے ثقہ، ابو حاتم الرازی نے ’’لابأس بحدیثہ‘‘ اور احمد بن حنبل نے ’’لابأس بہ‘‘ قرار دیا ہے۔ (تہذیب الکمال ج 15 ص 208)

3- علی بن رباح اللخمی، صحیح مسلم اور سنن اربعہ کے راوی اور ’’ثقہ‘‘ تھے۔ (التقریب ص 271)

امام بخاری نے الادب المفرد اور خلق افعال العباد میں ان سے روایت لی ہے۔

4- عقبہ بن عامر مشہور (جلیل القدر) صحابی اور ’’فقیہ فاضل‘‘ تھے۔ (التقریب:4641)

قباث کی وجہ سے یہ سند حسن لذاتہ ہے۔

شیخ محمد ناصر الدین البانی رحمہ اللہ نے کہا: ’’ہذا إسناد صحیح‘‘ یعنی یہ سند صحیح ہے۔ (سلسلۃ الاحادیث الصحیحۃ 7/ 847 ح 3285)

یہ سلسلۂ صحیحہ کی آخری جلد ہے جو تین جلدوں میں شائع ہوئی ہے اور حدیث نمبر 4035 پر ختم ہو گئی ہے۔ اس کے آخر میں لکھا ہوا ہے کہ ’’ھذا آخر ما حققہ الشیخ من ھذہ ’’السلسلۃ‘‘ المبارکۃ إن شاء اللہ وکان ذلک أواخر شھر جمادی الأولٰی عام 1420ھ‘‘ (الصحیحۃ ج 7 ص 1741)

اس کے بعد شیخ البانی فوت ہوگئے۔ رحمہ اللہ

روایتِ مذکورہ سے درج ذیل مسائل ثابت ہوتے ہیں:

1: قرآن پڑھنے والے کو سلام کہنا جائز ہے۔

2: قرآن مجید پڑھنے والا، اس سلام کا جواب دے گا۔

3: قرآن مجید کا علم حاصل کرنا، اسے یاد کرنا اور اس پر عمل کرنا چاہئے، حدیثِ مذکور کے راویوں نے قراءت قرآن کا علم حاصل کر کے اس کی تعلیم دی ہے۔ رحمہم اللہ تعالیٰ

4: قرآن، خوش الحانی اور اصولِ تجوید و قراءت کے مطابق پڑھنا چاہئے۔

’’وتغنوا بہ‘‘ کے الفاظ، اس روایت کی بعض دوسری اسانید میں بغیر شک کے مروی ہیں اور شواہد کے ساتھ بالکل صحیح ہیں۔

5: یہ روایت مصنف ابن ابی شیبہ (ج 10 ص 477 ح 29982) صحیح ابن حبان (مواردالظمان حدیث نمبر 1788) وغیرہما میں اختصار کے ساتھ مروی ہے جو کہ چنداں مضر نہیں ہے۔ حدیث اگر ایک جگہ مختصر اور دوسری جگہ طویل و مفصل مروی ہو تو یہ ضعف کی دلیل نہیں ہوا کرتی بشرطیکہ سند صحیح یا حسن ہو۔

6: یہاں پر ایک بات بطورِ فائدہ عرض ہے کہ مسند احمد میں ’’حدثنا عبداللہ: حدثني أبي‘‘ کا مطلب یہ ہے کہ ’’حدثنا عبداللہ بن أحمد بن حنبل: حدثني أبي أحمد ابن حنبل‘‘ امام احمد بن حنبل، زوائد کو چھوڑ کر اس کتاب ’’المسند‘‘ کے مصنف ہیں اور عبداللہ بن احمد، ان کے بیٹے، ان سے اس کتاب کے راوی ہیں لہٰذ امسند احمد کی غیر زوائد والی روایات ’’حدثني أبي‘‘ کے بعد سے شروع ہوتی ہیں۔

7: بعض لوگ کہتے ہیں کہ کھانا کھانے والوں کو سلام نہیں کہنا چاہئے (!) حالانکہ میرے علم کے مطابق اس بات کی کوئی دلیل نہیں ہے۔ جب نمازی اور قارئ قرآن کو سلام کہنا جائز ہے تو کھانا کھانے والے کو سلام کرنا کس طرح ناجائز ہے؟

8: مسجد میں دخول کے وقت لوگوں کو سلام کہنا مسنون ہے۔

9: نمازی کو حالتِ نماز میں بھی باہر سے آنے والا سلام کہہ سکتا ہے جیسا کہ صحیح احادیث سے ثابت ہے۔ رسول اللہ ﷺ ایک دفعہ نماز پڑھ رہے تھے تو جابر (بن عبداللہ الانصاری) رضی اللہ عنہ نے آپ کو سلام کہا۔ آپ نے (زبان کے بجائے) اشارے سے جواب دیا۔ (دیکھئے صحیح مسلم کتاب المساجد، باب تحریم الکلام فی الصلوٰۃ ونسخ ماکان من اباحتہ ح 540/ 36)

رسول اللہ ﷺ کی وفات کے بعد، صحابہ کرام رضی اللہ عنہم کا اسی پر عمل تھا۔

نافع (مولیٰ عبداللہ بن عمر، مشہور تابعی) سے روایت ہے کہ ابن عمر رضی اللہ عنہ نے ایک نمازی کو سلام کہا تو اس نے (لاعلمی کی وجہ سے) زبان سے جواب دے دیا، عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہ نے فرمایا: ’’إذا سلّم علی أحدکم وھو یصلّي فلا یتکلم ولکن یشیر بیدہ‘‘ جب تم میں سے کسی کو حالتِ نماز میں سلام کہا جائے تو وہ زبان سے جواب نہ دے بلکہ اپنے ہاتھ سے اشارہ کر دے۔ (مصنف ابن ابی شیبہ ج 2 ص 74، السنن الکبریٰ للبیہقی ج 2 ص 259 واللفظ لہ، و سندہ صحیح)

اس روایت کی سند بالکل صحیح ہے۔ مصنف عبد الرزاق وغیرہ میں دیگر آثار بھی ہیں جن کی طرف راقم الحروف نے نیل المقصود فی التعلیق علیٰ سنن ابی داود (مخطوط ج 1 ص 296 ح 927) میں اشارہ کر دیا ہے۔

10: قرآن مجید حفظ کرنے والے طالب علموں کو چاہئے کہ حفظ پر خوب محنت کریں۔ سبق، سبقی اور منزل کا خاص خیال رکھیں۔ اگر ہو سکے تو چھٹی والے دن، گزشہ ہفتے کی ساری منزل، زبانی پڑھ لیں یا کسی کو سنا دیں، ورنہ یاد رکھیں کہ قرآن مجید، کثرتِ مراجعت کے بغیر جلدی بھول جاتا ہے۔

اصل مضمون کے لئے دیکھئے فتاویٰ علمیہ المعروف توضیح الاحکام (ج 1 ص 488 تا 491) للشیخ حافظ زبیر علی زئی رحمہ اللہ

ہماری موبائل ایپ انسٹال کریں۔ تحقیقی مضامین اور تحقیقی کتابوں کی موجودہ وقت میں ان شاء اللہ سب سے بہترین ایپ ہے، والحمدللہ۔

دیگر بلاگ پوسٹس:

  1. ایمان میں کمی بیشی کا مسئلہ
  2. حالتِ سجدہ میں ہاتھوں کی انگلیاں ملانا؟
  3. سیدنا علی رضی اللہ عنہ کے نزدیک سیدنا ابوبکر رضی اللہ عنہ کا مقام
  4. قرآن و حدیث کو تمام آراء و فتاویٰ پر ہمیشہ ترجیح حاصل ہے
  5. قربانی کا گوشت اور غیر مسلم؟
  6. نابالغ قارئ قرآن کی امامت
  7. مسلمان کی جان بچانے کے لئے خون دینا
  8. قربانی کے جانور کی شرائط
  9. امام شافعی رحمہ اللہ ضعیف روایات کو حجت نہیں سمجھتے تھے
  10. امام نسائی رحمہ اللہ کی وفات کا قصہ
  11. فضائلِ اذکار
  12. سورة یٰسین کی فضیلت
  13. اللہ کے لئے خدا کا لفظ بالاجماع جائز ہے
  14. رفع یدین کے خلاف ایک نئی روایت — أخبار الفقہاء والمحدثین؟
  15. پانچ فرض نمازوں کی رکعتیں اور سنن و نوافل
  16. اذان اور اقامت کے مسائل
  17. نمازِ جمعہ رہ جانے کی صورت میں ظہر کی ادائیگی
  18. قرآن مجید کے سات قراءتوں پر نازل ہونے والی حدیث متواتر ہے
  19. ائمہ کرام سے اختلاف، دلائل کے ساتھ
  20. نمازِ عید کے بعد ’’تقبل اللہ منا و منک‘‘ کہنا
  21. تکبیراتِ عیدین کے الفاظ
  22. صحیح الاقوال فی استحباب صیام ستۃ من شوال
  23. تکبیراتِ عیدین میں رفع الیدین کا ثبوت
  24. تکبیراتِ عیدین
  25. عیدین میں 12 تکبیریں اور رفع یدین
  26. تمام مساجد میں اعتکاف جائز ہے
  27. حالتِ اعتکاف میں جائز اُمور
  28. روزہ اور اعتکاف کے اجماعی مسائل
  29. اعتکاف کے متعلق بعض آثارِ صحیحہ
  30. صدقہ فطر اجناس کے بجائے قیمت (نقدی) کی صورت میں دینا؟
  31. عشرکی ادائیگی اور کھاد، دوائی وغیرہ کا خرچ
  32. کئی سالوں کی بقیہ زکوٰۃ
  33. محدثین کے ابواب ’’پہلے اور بعد؟!‘‘
  34. نبی کریم ﷺ کی حدیث کا دفاع
  35. رمضان کے روزوں کی قضا اور تسلسل
  36. وحدت الوجود کے ایک پیروکار ’’حسین بن منصور الحلاج‘‘ کے بارے میں تحقیق
  37. ابن عربی صوفی کا رد
  38. روزے کی حالت میں ہانڈی وغیرہ سے چکھنا؟
  39. قیامِ رمضان مستحب ہے
  40. رمضان میں سرکش شیاطین کا باندھا جانا
  41. گیارہ رکعات قیامِ رمضان (تراویح) کا ثبوت اور دلائل
  42. اسناد دین میں سے ہیں (اور) اگر سند نہ ہوتی تو جس کے جو دل میں آتا کہتا
  43. کیا ’’شرح السنۃ‘‘ کا مطبوعہ نسخہ امام حسن بن علی البربہاری سے ثابت ہے؟
  44. کیا اللہ تعالیٰ ہر جگہ بذاتہ موجود ہے؟
  45. مسنون وضو کا طریقہ، صحیح احادیث کی روشنی میں
  46. پندرہ شعبان کی رات اور مخصوص عبادت
  47. دورانِ تلاوت سلام کرنا
  48. سیدنا علی رضی اللہ عنہ کا فیصلہ
  49. حق کی طرف رجوع
  50. دعاء کے فضائل و مسائل
  51. سلف صالحین اور بعض مسائل میں اختلاف
  52. اہلِ حدیث سے مراد ’’محدثینِ کرام اور اُن کے عوام‘‘ دونوں ہیں
  53. نمازِ باجماعت کے لئے کس وقت کھڑے ہونا چاہیے؟
  54. دھوپ اور چھاؤں میں بیٹھنا
  55. أَعُوْذُ بِکَلِمَاتِ اللّٰہِ التَّامَّاتِ مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ
  56. کیا شلوار (چادر وغیرہ) ٹخنوں سے نیچے لٹکانے سے وضو ٹوٹ جاتا ہے؟
  57. خوشحال بابا
  58. نماز میں سینے پر ہاتھ باندھنے والی حدیث صحیح ہے
  59. کلمۂ طیبہ کا ثبوت
  60. قبر میں نبی کریم ﷺ کی حیات کا مسئلہ
  61. شریعتِ اسلامیہ میں شاتمِ رسول کی سزا
  62. سیدنا خضر علیہ السلام نبی تھے
  63. دعا میں چہرے پر ہاتھ پھیرنا بالکل صحیح ہے
  64. سلطان نور الدین زنگی رحمہ اللہ کا واقعہ؟
  65. کیا امام شافعی امام ابو حنیفہ کی قبر پر گئے تھے؟
  66. دیوبندی حضرات اہلِ سنت نہیں ہیں
  67. اللہ کی نعمت کے آثار بندے پر ((إِذَا اَتَاکَ اللہ مالاً فَلْیُرَ علیک))
  68. ایک مشت سے زیادہ داڑھی کاٹنا؟
  69. امام مالک اور نماز میں فرض، سنت و نفل کا مسئلہ
  70. اللہ کی معیت و قربت سے کیا مراد ہے؟
  71. سلف صالحین کے بارے میں آلِ دیوبند کی گستاخیاں
  72. ’’ماں کی نافرمانی کی سزا دُنیا میں‘‘ … ایک من گھڑت روایت کی تحقیق
  73. عالَمِ خواب اور نیند میں نبی ﷺ کے دیدار کی تین صحیح روایات اور خواب دیکھنے والے ثقہ بلکہ فوق الثقہ تھے
  74. مسئلۃ استواء الرحمٰن علی العرش
  75. ورثاء کی موجودگی میں ایک تہائی مال کی وصیت جائز ہے
  76. موجودہ حالات صحیح حدیث کی روشنی میں
  77. دعوتِ حق کے لئے مناظرہ کرنا
  78. قیامت اچانک آئے گی جس کا علم صرف اللہ کے پاس ہے
  79. حدیث کا منکر جنت سے محروم رہے گا
  80. یہ کیسا فضول تفقہ ہے جس کے بھروسے پر بعض لوگ اپنے آپ کو فقیہ سمجھ بیٹھے ہیں۔!!
  81. بغیر شرعی عذر کے بیٹھ کر نماز پڑھنا
  82. سیدنا معاویہ بن ابی سفیان کاتبِ وحی رضی اللہ عنہ کی فضیلت
  83. اللہ تعالیٰ سات آسمانوں سے اوپر اپنے عرش پر مستوی ہے
  84. فجر کی اذان میں الصلوٰۃ خیر من النوم کہنا حدیث سے ثابت ہے
  85. اے اللہ! میرے اور گناہوں کے درمیان پردہ حائل کر دے
  86. جمعہ کے دن مقبولیتِ دعا کا وقت؟
  87. نظر بد سے بچاؤ کے لئے دھاگے اور منکے وغیرہ لٹکانا؟
  88. ایک دوسرے کو سلام کہنا
  89. سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے محبت
  90. صحابۂ کرام کے بعد کسی اُمتی کا خواب حجت نہیں ہے
  91. امام ابو بکر عبداللہ بن ابی داود رحمہ اللہ کے اشعار
  92. قمیص میں بند گلا ہو یا کالر، دونوں طرح جائز ہے
  93. امام ابوبکر بن ابی داود السجستانی رحمہ اللہ کا عظیم الشان حافظہ
  94. سیدنا عمر رضی اللہ عنہ اور ایک عورت کے بھوکے بچوں کا قصہ
  95. نبی کریم ﷺ کا اپنے اُمتیوں سے پیار
  96. یہ نہیں کرنا کہ اپنی مرضی کی روایت کو صحیح و ثابت کہہ دیں اور دوسری جگہ اسی کو ضعیف کہتے پھریں۔ یہ کام تو آلِ تقلید کا ہے!
  97. رفع الیدین کی مرفوع و صحیح احادیث کے مقابلے میں ضعیف و غیر ثابت آثار
  98. نبی ﷺ کی سنت یعنی حدیث کے مقابلے میں کسی کی تقلید جائز نہیں ہے
  99. تجھے تو اچھی طرح سے نماز پڑھنی ہی نہیں آتی!
  100. سیدنا ابو امامہ الباہلی رضی اللہ عنہ
  101. کیا کتوں کا بیچنا جائز ہے؟
  102. اہلِ حدیث کے نزدیک قرآن و حدیث اور اجماع کے صریح مخالف ہر قول مردود ہے خواہ اسے بیان کرنے یا لکھنے والا کتنا ہی عظیم المرتبت کیوں نہ ہو
  103. نمازی کے آگے سترہ رکھنا واجب ہے یا سنت؟
  104. رسول اللہ ﷺ کی حدیث کا احترام
  105. محرم کے بعض مسائل
  106. جنات کا وجود ایک حقیقت ہے
  107. سلف صالحین اور علمائے اہلِ سنت
  108. نبی کریم ﷺ پر جھوٹ بولنے والا جہنم میں جائے گا
  109. بے سند اقوال سے استدلال غلط ہے
  110. قربانی کے چار یا تین دن؟
  111. حالتِ نماز میں قرآن مجید دیکھ کر تلاوت کرنا
  112. قربانی کے بعض احکام و مسائل - دوسری قسط
  113. پوری اُمت کبھی بالاجماع شرک نہیں کرے گی
  114. قادیانیوں اور فرقۂ مسعودیہ میں 20 مشترکہ عقائد
  115. قربانی کے احکام و مسائل با دلائل
  116. مکمل نمازِ نبوی ﷺ - صحیح احادیث کی روشنی میں
  117. نبی کریم ﷺ نے سیدنا جُلَیبِیب رضی اللہ عنہ کے بارے میں فرمایا: ’’ھذا مني وأنا منہ‘‘
  118. کلید التحقیق: فضائلِ ابی حنیفہ کی بعض کتابوں پر تحقیقی نظر
  119. گھروں میں مجسمے رکھنا یا تصاویر لٹکانا یا تصاویر والے کپڑے پہننا
  120. اگر کسی شخص کا بیٹا فوت ہو جائے تو بہتر یہ ہے کہ وہ اپنے پوتوں پوتیوں کے بارے میں وصیت لکھ دے
  121. اتباعِ سنت ہی میں نجات ہے
  122. رسول اللہ ﷺ اور بعض غیب کی اطلاع
  123. خطبۂ جمعہ کے چالیس مسائل
  124. خطبۂ جمعہ کے دوران کوئی یہ کہے کہ ’’چپ کر‘‘ تو ایسا کہنے والے نے بھی لغو یعنی باطل کام کیا
  125. عید کے بعض مسائل
  126. روزہ افطار کرنے کے بارے میں مُسَوِّفین (دیر سے روزہ افطار کرنے والوں) میں سے نہ ہونا
  127. اُصولِ حدیث اور مدلس کی عن والی روایت کا حکم
  128. رمضان کے آخری عشرے میں ہر طاق رات میں لیلۃ القدر کو تلاش کرو
  129. جنازہ گزرنے پر کھڑا ہونے والا حکم منسوخ ہے
  130. اللہ تعالیٰ کا احسان اور امام اسحاق بن راہویہ کا حافظہ
  131. اپنے مال کی زکوٰۃ ادا کریں
  132. دُور کی رُویت کا کوئی اعتبار نہیں ہے (رمضان المبارک کے بعض مسائل)
  133. شریعت میں باطنیت کی کوئی حیثیت نہیں بلکہ ظاہر کا اعتبار ہے
  134. کیا قے (یعنی اُلٹی) آنے سے روزے کی قضا ہے؟
  135. طارق جمیل صاحب کی بیان کردہ روایتوں کی تحقیق
  136. اطلبوا العلم ولو بالصین - تم علم حاصل کرو، اگرچہ وہ چین میں ہو
  137. مونچھوں کے احکام و مسائل
  138. ضعیف روایات اور اُن کا حکم
  139. نماز باجماعت کا حکم
  140. چالیس حدیثیں یاد کرنے والی روایت
  141. نظر کا لگ جانا برحق ہے
  142. کتاب سے استفادے کے اصول
  143. حافظ زبیر علی زئی رحمہ اللہ کی امام بخاری رحمہ اللہ تک سند
  144. سیرت رحمۃ للعالمین ﷺ کے چند پہلو
  145. شیخ الاسلام امام ابن تیمیہ رحمہ اللہ
  146. چند فقہی اصطلاحات کا تعارف
  147. جو آدمی کوئی چیز لٹکائے گا وہ اسی کے سپرد کیا جائے گا
  148. کلامی لا ینسخ کلام اللہ – والی روایت موضوع ہے
  149. گانے بجانے اور فحاشی کی حرمت
  150. نفل نمازوں کے فضائل و مسائل
  151. مساجد میں عورتوں کی نماز کے دس دلائل
  152. ایک صحیح العقیدہ یعنی اہل حدیث بادشاہ کا عظیم الشان قصہ
  153. نبی کریم ﷺ کا حلیہ مبارک احادیث صحیحہ سے بطورخلاصہ پیش خدمت ہے
  154. نبی کریم ﷺ کے معجزے
  155. سجدے کی حالت میں ایڑیوں کا ملانا آپ ﷺ سے باسند صحیح ثابت ہے
  156. باجماعت نماز میں صف کے پیچھے اکیلے آدمی کی نماز
  157. نمازِ تسبیح / صلوٰۃ التسبیح
  158. کیا ملک الموت علیہ السلام کا نام یعنی ’’عزرائیل‘‘ قرآن یا حدیث سے ثابت ہے؟
  159. ختمِ نبوت پر چالیس (40) دلائل
  160. چالیس (40) مسائل جو صراحتاً صرف اجماع سے ثابت ہیں
  161. وعظ و نصیحت اور دعوت و تبلیغ کے بارے میں سنہری ہدایات
  162. جہنم سانس باہر نکالتی ہے تو گرمی زیادہ ہو جاتی ہے
  163. سب اہلِ ایمان بھائی بھائی ہیں
  164. اللہ پر ایمان اور ثابت قدمی
  165. ماہِ صفر کے بعض مسائل
  166. محمد رسول اللہ ﷺ کا سایہ مبارک
  167. ابو الطفیل عامر بن واثلہ، صحابہ کرام میں وفات پانے والے آخری صحابی تھے
IshaatulHadith Hazro © 2020 (websites) - contact us